Jak często zmieniać olej w skrzyni, jaki olej do szpery?

Porady, serwis, tuning i projekty realizowane przez JHM

Jak często zmieniać olej w skrzyni, jaki olej do szpery?

Postprzez Tiger » 30 września 2010, o 11:01

Pytanko jak w temacie, dodam że auto jest regularnie upalane i przejechałem już 50k na MTF.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tiger
 
Posty: 283
Dołączył(a): 30 marca 2008, o 00:52

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez kenny » 30 września 2010, o 11:05

Zgodnie z manualem.
- Machete nie wysyła SMSów!!! :D
http://trololololololololololo.com
Avatar użytkownika
kenny
TeamJHM
 
Posty: 3882
Dołączył(a): 30 października 2008, o 13:53

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez Tiger » 30 września 2010, o 11:06

kenny napisał(a):Zgodnie z manualem.


oczytany mądrala... :roll:
Obrazek
Avatar użytkownika
Tiger
 
Posty: 283
Dołączył(a): 30 marca 2008, o 00:52

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez LIO » 30 września 2010, o 11:07

wogóle
Avatar użytkownika
LIO
TeamJHM
 
Posty: 4679
Dołączył(a): 30 marca 2008, o 09:57
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez Motyl » 30 września 2010, o 11:44

Tiger napisał(a):auto jest regularnie upalane


BUhahahahahaha - gdzie, kiedy, jak?? to wpadniemy ocenić czy to upalanie i czy przysługuje ci wniosek o wcześniejszą wymiane :lol: :lol: :lol:
Obrazek
Avatar użytkownika
Motyl
Moderator
 
Posty: 1611
Dołączył(a): 29 marca 2008, o 22:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez lukasz4d » 30 września 2010, o 13:00

wymienialem co 40 teraz co 5 :-) bo trykaja mi przeguby
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
lukasz4d
TeamJHM
 
Posty: 2029
Dołączył(a): 27 kwietnia 2009, o 11:00

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez Furious » 30 września 2010, o 14:02

Mi tez zaczely trykac.. to moze faktycznie olej wymienie bo auto jest regularnie upalanie - tak jak Tigera
Streetracing? No thanks! Team JHM!
To Poznań: 1:45,0 (Honda Civic K20), 1:48.7 (Honda Integra TypeR JRSC), 1:50.3 (Nissan 200SX S13), 1:53.7 (BMW E36 Compact)
Avatar użytkownika
Furious
Site Admin
 
Posty: 5109
Dołączył(a): 29 marca 2008, o 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez konrad » 30 września 2010, o 14:36

co lejecie do trykajacych przegubow? ;)
Avatar użytkownika
konrad
 
Posty: 286
Dołączył(a): 6 października 2009, o 19:27

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez Tiger » 30 września 2010, o 15:08

Motyl napisał(a):
Tiger napisał(a):auto jest regularnie upalane


BUhahahahahaha - gdzie, kiedy, jak?? to wpadniemy ocenić czy to upalanie i czy przysługuje ci wniosek o wcześniejszą wymiane :lol: :lol: :lol:


Kazdy poniedziałek po 19.00 lotnisko bemowo, zapraszam
Obrazek
Avatar użytkownika
Tiger
 
Posty: 283
Dołączył(a): 30 marca 2008, o 00:52

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez Tiger » 30 września 2010, o 15:10

Wyciągając średnią z Waszych odpowiedzi: wymienie sobie, a co mi tam 8-)
Obrazek
Avatar użytkownika
Tiger
 
Posty: 283
Dołączył(a): 30 marca 2008, o 00:52

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez lukasz4d » 3 października 2010, o 18:09

teraz mam milersa za moment bedzie motul .
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
lukasz4d
TeamJHM
 
Posty: 2029
Dołączył(a): 27 kwietnia 2009, o 11:00

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez konrad » 3 października 2010, o 19:10

lukasz4d napisał(a):teraz mam milersa za moment bedzie motul .


mineralny tak? zastanawiam sie czy te bardziej geste oleje nie maja jakos wplywu na zywotnosc synchronizatorow..
Avatar użytkownika
konrad
 
Posty: 286
Dołączył(a): 6 października 2009, o 19:27

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez rem36 » 3 października 2010, o 21:02

raczej dobrego wplywu nei maja ... ale z dugiej strony z odczuc wydaje mi sie ze mtf pod dluzszym upalaniu i rozgrzaniu przestaje dobrze ogarniac ale moze to tylko odczucia...

od typow z teamMF

After a comprehensive analysis, we can conclude that a large number of drivers out there use the completely wrong fluid. The lubrication system in the Honda transmission was designed to use engine oil, and this has not been changed for any of their transmissions. What this means is that, in order for the gears, shafts, bearings, hubs/sliders to be lubricated as intended, a low viscosity transmission fluid must be used, regardless of whether it is synchronous engagement or dog engagement.

Basically, you MUST use the correct transmission fluid in a Honda Transmission and should not use a performance gear oil as it is too thick and does more damage than good. Performance Gear Oils also lack the additives necessary for the smooth running of the synchronous engagement system, as well as a lot of them containining chemicals which disintegrate the brass synchro rings. This is not common knowledge because customers are led to believe marketing and/or technical advice related to your typically large hypoid transmissions, NOT your specialist Honda Transmission.

For most cases where the vehicle is an unmodified Street Car, the OEM Honda MTF (Manual Transmission Fluid) is more than adequate. The problem arises when you start putting either higher power or higher rpm shifting through the transmission. Not only must you still keep within the tolerances of the oem lubrication system, you must also protect the transmission from shock loads. Using Performance Gear Oil is the Number 2 Reason (after incorrect installation) that is directly responsible for most transmission failures (i.e the Cause), subsequently leading to a part failure (i.e the Symptom).

Unfortunately, most consumers tend to follow the advice of your so-called "Performance Specialist" who are only concerned about the symptoms, rather than the cause, and usually end up recommending big-brand (and often expensive) performance gear oils. This is a 100% NO GO on a Honda Transmission. Although GL4 & GL5 Rated Gear Oils contain shock protection additives, they are also too thick for the oem Honda lubrication system. The engagement system (synchronous vs dog) is irrelevant in this case. Lubrication is the key word here.

A basic analogy would be: Oil is your transmissions blood supply and needs to flow smoothly. Clog it up with cholesterol (i.e thick gear oil), and it will have a heart attack. Not enough Iron (i.e shock additives), and it will get anaemic/weak.
Faster you are, slower life goes by.
Obrazek
Avatar użytkownika
rem36
Moderator
 
Posty: 3644
Dołączył(a): 2 kwietnia 2008, o 23:17

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez konrad » 3 października 2010, o 21:21

wlasnie sam nie wiem co robic, z jednej strony wszedzie pisza zeby uzywac tylko MTF'a do skrzynek hond, z drugiej producenci plytkowych zalecaja jazde tylko na bardziej gestych, glownie mineralnych.
wiec pewnie szpera zyje dlugo, ale kosztem calej reszty? to by tlumaczylo tez czemu mi tak szybko synchra polecialy :(
Avatar użytkownika
konrad
 
Posty: 286
Dołączył(a): 6 października 2009, o 19:27

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez Konrad84 » 3 października 2010, o 23:31

trzeba ogarnąć dwa układy smarowania :lol:
Avatar użytkownika
Konrad84
TeamJHM
 
Posty: 3497
Dołączył(a): 23 czerwca 2008, o 08:36
Lokalizacja: Polska

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez rem36 » 3 października 2010, o 23:36

konrad napisał(a):wlasnie sam nie wiem co robic, z jednej strony wszedzie pisza zeby uzywac tylko MTF'a do skrzynek hond, z drugiej producenci plytkowych zalecaja jazde tylko na bardziej gestych, glownie mineralnych.
wiec pewnie szpera zyje dlugo, ale kosztem calej reszty? to by tlumaczylo tez czemu mi tak szybko synchra polecialy :(


No jeszcze modne sa mixy 50/50 :) Ciekawe jakiego rodzaju uszkodzenia beda na synchornizatorach, sie kiedys rozbierze to sie obejrzy, ale nie wydaje mi sie zeby az tak je zniszczyl sam olej... niektorzy jezdza w swoich autach przez ilestam dziesiat tysiecy na olejach przekaldniowych bo takie im ktos kazal wlac i jakos te skrzynie chodza...


CO do ukladow smarowania to najlepiej miec oddzielnei skrzynei i dyfer ;)
Faster you are, slower life goes by.
Obrazek
Avatar użytkownika
rem36
Moderator
 
Posty: 3644
Dołączył(a): 2 kwietnia 2008, o 23:17

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez Furious » 4 października 2010, o 09:48

Hmm.. ja wlałem Motula 75W140, to w koncu nie wiem czy to dobry czy zły.
Streetracing? No thanks! Team JHM!
To Poznań: 1:45,0 (Honda Civic K20), 1:48.7 (Honda Integra TypeR JRSC), 1:50.3 (Nissan 200SX S13), 1:53.7 (BMW E36 Compact)
Avatar użytkownika
Furious
Site Admin
 
Posty: 5109
Dołączył(a): 29 marca 2008, o 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez konrad » 4 października 2010, o 10:04

A szpere ATS'a masz na metalowych czy carbonowych plytkach? Do metalowych jak KAAZ, Spoon zalecaja mineralny 80W90 http://www.kaazonline.com/gearoil.html, do Ciebie chyba dobry bylby tez ten Motul http://www.opieoils.co.uk/p-899-motul-gear-300-75w-90-racing-gearbox-and-differential-lubricant-100-synthetic-ester-based.aspx#productDetails:

All mechanical transmission, synchronised or not synchronised gearboxes, gearbox/differential, transfer gearboxes and hypoïd differentials without limited slip system operating under shocks, heavy loads and low revolution speed or moderate loads and high revolution speed.

albo ten http://www.opieoils.co.uk/p-68953-motul-gear-300-75w-90-limited-slip-differential.aspx.

U mnie sa carbonowe plytki i zalecaja syntetyka Castrola SAF-JX 75W-140, ale chyba przesiade sie wlasnie na tego Motula FF co jezdzi u Ciebie :-)

Edit:
ATS/ACROSS (Carbonetic) ma 75W-140/GL5 (syn) dla carbonowych i 85W-90/GL5 (mineral) dla metalowych http://www.a-t-s.co.jp/02lsd/lsdoil/index.html.
Avatar użytkownika
konrad
 
Posty: 286
Dołączył(a): 6 października 2009, o 19:27

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez konrad » 4 października 2010, o 10:58

A tutaj komentarz z jednego forum bezposrednio od kogos z KAAZ:

First, we do not recommend usage of Synthetic type oil but the usage will not harm the unit either. The only reason we don't recommend synthetic is because it creates a film on clutch friction surfaces and our plates don't lock and slip smoothly. Use of synthetic oil normally create more chattering noise because the lock to slip and back to lock operation becomes more abrupt using synthetic. The oil may quite down the unit initially but once the oil viscocity goes down, the noise will noticeably get worse.

This information is from many of our road racing clients who run NASA and SCCA Touring Cars. "Redline MTL oil chews up Honda synchros." Maybe half of the guys running the Nasa US Touring Car series uses our oil and the other half use other brand oil (Redline, Royal Purple, Motul etc...).

Bottom line is that the choice is really up to the users. Synthetic oil will not harm the unit. We just don't recommend the usage. We have a user in the Bay area who buys our oil every other month for his road racing Civic and he doesn't even have our lsd unit. He just likes the shift feel with our oil so he keeps buying them. So the choice is up to you.
If you like the transmission feel using the Redline, you should keep using it.
We only use our own oil or the Torco Racing Oil from http://www.torcousa.com in our company race cars and also on the Time Attack Civic currently leading point in the Redline Time Attack Unlimited Front Drive Class (Driven by Tage Evanson).
Avatar użytkownika
konrad
 
Posty: 286
Dołączył(a): 6 października 2009, o 19:27

Re: Jak często zmieniać olej w skrzyni - ITR?

Postprzez Furious » 4 października 2010, o 11:45

konrad napisał(a):ATS/ACROSS (Carbonetic) ma 75W-140/GL5 (syn) dla carbonowych i 85W-90/GL5 (mineral) dla metalowych http://www.a-t-s.co.jp/02lsd/lsdoil/index.html.


dzieki konrad, nie moglem znalezc info na jakim oleju powinien ATS jezdzic. ATSa mam raczej metalowego, chociaz nie wiem :)
No dobra i co ten 85W-90 to bedzie dobry na hondowskie synchra?

Z taka lepkościa i minerał to widze tylko zwykłego Mobila 85W90...
http://allegro.pl/mobil-mobilube-hd-a-8 ... 76942.html
Streetracing? No thanks! Team JHM!
To Poznań: 1:45,0 (Honda Civic K20), 1:48.7 (Honda Integra TypeR JRSC), 1:50.3 (Nissan 200SX S13), 1:53.7 (BMW E36 Compact)
Avatar użytkownika
Furious
Site Admin
 
Posty: 5109
Dołączył(a): 29 marca 2008, o 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Porady i projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron