Pierwsze auto do track day

Porady, serwis, tuning i projekty realizowane przez JHM

Pierwsze auto do track day

Postprzez seremaq » 5 sierpnia 2016, o 15:46

Niewiele osób zagląda już tu na forum, ale może ktoś mi odpowie :oops: Wśród użytkowników forum i osób skupionych wokół JHM cześć z Was regularnie startuje w imprezach typu TD. Ja miałem wyłącznie okazję kilka razy przejechać się na torze zwykłym dupowozem. Spodobało mi się na tyle, że wkrótce chciałbym kupić auto, które będzie służyło wyłącznie do zabawy i weekendowego upalania. Korzystając z waszych doświadczeń jaki samochód polecacie na początek do amatorskiego jeżdżenia po torze?
- CRX
- Civic 5/6 gen
- BMW e36 IS

W CRX i Civicach obawiam się stanu budy i odwiecznej walki z rudą. BMW było by tego problemu raczej pozbawione, ale za to ma inne wady jak choćby dużą MW. O ile o hondach, możliwych modyfikacjach i rynku części zamiennych wiem sporo, o tyle o BMW wiem pod tym kątem niewiele.
Avatar użytkownika
seremaq
 
Posty: 165
Dołączył(a): 5 sierpnia 2008, o 15:27

Re: Pierwsze auto do track day

Postprzez Furious » 6 sierpnia 2016, o 09:22

Jak będziesz chciał wygrywać to bierz Civica 5/6, jak do zabawy do BMW.
Streetracing? No thanks! Team JHM!
To Poznań: 1:45,0 (Honda Civic K20), 1:48.7 (Honda Integra TypeR JRSC), 1:50.3 (Nissan 200SX S13), 1:53.7 (BMW E36 Compact)
Avatar użytkownika
Furious
Site Admin
 
Posty: 5109
Dołączył(a): 29 marca 2008, o 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pierwsze auto do track day

Postprzez seremaq » 8 sierpnia 2016, o 23:41

Furious napisał(a):Jak będziesz chciał wygrywać to bierz Civica 5/6, jak do zabawy do BMW.

Dzięki za odpowiedź. Nie spodziewałem się, ze pojawi się tak szybko patrząc na daty innych wpisów. :D
Parcia na stawanie na pudle nie mam. Poza tym sporo nauki przede mną. Późno zaczynam przygodę z amatorskim ściganiem, więc nie liczę na pasmo sukcesów. :mrgreen: To ma być dobra zabawa i sposób na pozbycie się stresów. Nie ukrywam, że ważne są też dla mnie koszty. Na korzyść civic'a przemawia w tym wypadku niewielki rozmiar kół, bo można jeździć na oponach 195/50/15, które są śmiesznie tanie. Natomiast pomimo tego, że wszyscy przesiadają się na k-serię ceny części do bo serii są nadal wysokie i powoli jest ich coraz mniej. Nie wiem jak sprawa OEM gratów wygląda w przypadku BMW.
Widziałem, że teraz w Twoje ręce wpadł kompakt e36. Napisz coś więcej o tym samochodzie. W internetach można spotkać się z opiniami, że compact prowadzi się gorzej niż coupe/sedan. Masz wersję 1.8 czy 2.5?
Avatar użytkownika
seremaq
 
Posty: 165
Dołączył(a): 5 sierpnia 2008, o 15:27

Re: Pierwsze auto do track day

Postprzez Motyl » 24 sierpnia 2016, o 07:30

Było 2.5 ;).

Ja zostaje przy V ze względu na koszty. Bob jest stary ale wszystkie zmiany można robić. Chcieliśmy pociąć błotniki przednie - done bomale koszty, zmiany zderzaków bo inne wizje tak samo.

Z BMW pewnie jest tak samo tylko najpierw trzeba znaleźć warsztat króry takie rzeczy ogarnia i to uczciwie - szkoda byłoby cisnąć na td bez pewności, ze wszystko zostało złożone jak trzeba. W tym kontekście ukłony dla Remka, któremu po prostu ufamy i dzięki któremu możemy sie bawic
Obrazek
Avatar użytkownika
Motyl
Moderator
 
Posty: 1611
Dołączył(a): 29 marca 2008, o 22:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pierwsze auto do track day

Postprzez seremaq » 24 sierpnia 2016, o 13:52

Podjąłem decyzję, że nie będę kombinował z BMW. Byłem w Sopocie na 11 rundzie GSMP i jak popatrzyłem jak dobrze radzą sobie hondy.... a tak na poważnie, to niskie koszty i niezawodność przemawiają jednak za Hondą. Poza tym, tak jak piszesz największym plusem Hondy jest jej serwis w JHM. Ja zawsze wszystkim znajomym, którzy posiadają Hondy polecam Remka 8-)

Jakby ktoś miał info o sprawdzonym aucie do upalania, które będzie przeznaczone na sprzedaż po zakończeniu sezonu to będę wdzięczny za info! :D
Avatar użytkownika
seremaq
 
Posty: 165
Dołączył(a): 5 sierpnia 2008, o 15:27


Powrót do Porady i projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron